Sint Maartensfeest

De leden van de vrijwillige brandweer en Kindervakantiewerk organiseren het Sint Maartensfeest in Stevensweert. Ook dit jaar vindt er een optocht plaats, wordt het Sint Maartensvuur ontstoken en ontvangen de kinderen een prijs voor de ingeleverde lampion. Traditiegetrouw werden de lampions op school gemaakt, maar met ingang van dit schooljaar maken de kinderen van de groepen 3 t/m 8 geen lampion meer op school. De leden van Kindervakantiewerk willen graag met de kinderen een lampion maken in de kazerne van de brandweer.

Woensdag 6 november tussen 13.30 en 17.00 uur is de kazerne geopend. De leden van Kindervakantiewerk zijn aanwezig om samen met de kinderen de lampion te maken. Als de kinderen geen gebruik maken van deze mogelijkheid kunnen ze de lampion bij de brandweerkazerne inleveren op woensdag 6 november tussen 18.00 en 19.00 uur. Dit geldt ook voor
de kinderen van de groepen 1 en 2, omdat deze wel een lampion op school maken.
Vrijdag 8 november tussen 18.00 en 18.15 uur worden de ingeleverde lampions afgehaald in de brandweerkazerne. Aansluitend begint de optocht richting de brandstapel. De prijzen van de ingeleverde lampions worden vanaf 19.30 uur in de brandweerkazerne bekend gemaakt. Lampions die na woensdag 6 november worden ingeleverd komen niet in aanmerking voor een prijs.

Maandagavond 4 november vanaf 18.00 uur zullen de leden van de brandweer, onder begeleiding van de sirene, hiervoor een geldinzameling houden. Door uw financiële bijdrage kunnen we ieder jaar de kinderen een traktatie geven en de ingeleverde
lampion met een prijs belonen.