Wensbus Maasgouw rijdt in de hele gemeente

Gebruik maken van de Wensbus is eenvoudig. Bel uiterlijk de dag vóór vertrek tussen 17.00 uur 19.00 uur met het nummer 0475 – 227 027 en maak een afspraak om het ophalen en terug brengen te regelen met de planner.
Moet u vaker per week of een aantal weken achter elkaar naar bijv. het ziekenhuis, leg dan alle afspraken al vast bij de planner, want wij moeten ook wel eens zeggen dat de rit niet ingepland kan worden.
De bussen rijden op werkdagen van maandag t/m vrijdag van 8.00 uur tot 17.30 uur.

Onze planner helpt u op een vriendelijke manier bij het telefonisch reserveren.
De Wensbus komt u op het afgesproken tijdstip ophalen en het zou fijn zijn als u dan klaar staat voor vertrek.
Bij verhindering overdag bel:
Wensbus Maasbracht: 06-868 263 60
Wensbus Panheel: 06-868 350 63

De wensbus rijdt sinds 2 juli 2018 in de kleine kernen, buurten en wijken in de gemeente Maasgouw, waaronder dus ook Stevensweert, waar het openbaar vervoer moeilijk te bereiken is voor mensen met een lichamelijke beperking.

De wensbus, een mede-initiatief van de Dorpsraad Stevensweert, draagt bij aan de bereikbaarheid van deze gebieden, maar heeft ook een sociale functie, namelijk de sociale cohesie in de gemeenschap te versterken. De wensbus kan bijvoorbeeld gebruikt worden als aanvulling op het openbaar vervoer of de mantelzorg.
Reizigers boeken van tevoren een rit, bijvoorbeeld naar de weekmarkt of een OV-aansluiting, ziekenhuis of familiebezoek. Het gaat steeds om lokale ritten binnen de gemeente Maasgouw of net buiten de gemeentegrens, bijvoorbeeld ziekenhuis Roermond, station in Roermond of Echt.

Als vrijwilliger rondrijden in de wensbus?
Een wensbus wordt bestuurd door een van de meer dan 50 vrijwilligers en rijdt binnen de gemeentegrenzen op plaatsen waar het openbaar vervoer minder of niet komt. De wensbus is een project van de provincie Limburg, de gemeente Maasgouw en de Ouderenzorg Nederland en wordt door deze drie instanties gefinancierd. Een van de voorwaarden van de provincie om een wensbus rond te laten rijden is dat er in een gemeente genoeg vrijwilligers zijn, die de wensbus willen besturen. Op dit moment zijn er ongeveer 50 vrijwilligers, die zich al aangemeld hebben. U bent nog altijd van harte welkom, als planner.

Om de wensbus in Maasgouw te kunnen laten rondrijden in de gemeente Maasgouw, zijn wij op zoek naar chauffeurs, coördinators en planners die mee willen helpen. In de praktijk zal de inzet als chauffeur neerkomen op ongeveer één dag per maand. Chauffeurs dienen verantwoord en veilig inwoners te vervoeren. U kunt de wensbus besturen als u in het bezit bent van een geldig rijbewijs B en een Verklaring Omtrent Gedrag en een medische verklaring heeft. Ook krijgt u een rijinstructie. Mogelijke kosten worden uiteraard vergoed.

Meer informatie?
Als u het leuk lijkt om een mede-inwoner te helpen of op zoek bent naar meer informatie kijkt u op de site www.wensbusmaasgouw.nl  of stuurt u een mailtje naar wensbusmaasgouw@gmail.com

Onze planners zijn op werkdagen te bereiken op telefoonnummer 0475-227027 van 17.00 uur tot 19.00 uur en staan u graag te woord.
Op deze tijden (van 17.00 uur tot 19.00 uur) kunt u ook als passagier een rit afspreken.