Nieuwe AED’s geplaatst

In de weekblaadjes hebben we een artikel geplaatst om meer leden bij de EHBO-vereniging te krijgen om zodoende de hulp bij ongelukken in Stevensweert te vergroten. In samenwerking met de Dorpsraad en de heer Har Rutten hebben we informatie gegeven over het gebruik, de noodzaak, het aantal aed’s en de plaats waar ze in Stevensweert te vinden zijn. Gelukkig hebben veel mensen deze informatie aangehoord, maar hun interesse is nog niet omgezet in daadwerkelijke activiteiten. We willen nogmaals uw aandacht richten op de eerste hulp bij ongelukken. Vooral jongere mensen met jonge gezinnen krijgen veel te maken met eenvoudige ongelukjes. Bent u in staat om adequaat te helpen als het uw eigen kind overkomt? Ook de aed is van groot belang, omdat de reistijd van een ambulance langer wordt en de eerste 6 minuten bepalend zijn en het aantal ouderen stijgt. Het is van het grootste belang dat het aantal personen uitgebreid wordt dat de aed kan en mag gebruiken. Ook daar is een EHBO-vereniging voor.
In samenwerking met de gemeente hebben we in de kern Stevensweert op 5 plaatsen een apparaat mogen krijgen:
• Bij de sportzaal in de Julianalaan.
• In de Burg. Minkenbergstraat ter hoogte van huisnummer 36.
• Op de Markt ter hoogte van de rijwielzaak.
• Op het Eiland bij het Wilhelminaplein (de Varkensmarkt).
• Bij de ingang van Porta Isola.

Met de gemeente Maasgouw gaan we bekijken of er nog plaatsen in onze kern zijn, waar nog een aed geplaatst kan worden.

Meer informatie:
W. Dirks,