Verslag van de brainstormbijeenkomst op 5 oktober over de nieuwe functie van het voetbalveld

Bijeenkomst Herinrichting Voetbalvelden.

Op 5 oktober vond er een bijeenkomst plaats in de kantine van de voetbalclub om met de inwoners te mogelijkheden/ wensen te bespreken.
De bijeenkomst was georganiseerd door de gemeente in samenwerking met de dorpsraad.
Graag willen ze samen optrekken om de wensen van de inwoners te realiseren.
De gemeente was goed vertegenwoordigd met de aanwezigheid van 4 medewerkers.
Liefst 40 belangstellenden waren aanwezig en onder de bezielende leiding van John van den Berg (beleidsmedewerker Groen Maasgouw) werden de opties besproken.
Het betrof een breed scala van mogelijkheden zoals: losloop hondenuitlaatplaats, trimbaan, voedselbos, skatebaan, wederom voetbalveld, activiteitenterrein, seniorenwoningen etc.
Met de aanwezigen is afgesproken dat eerst een onderzoek komt omtrent de haalbaarheid/ betaalbaarheid van de aangeleverde wensen.
Zo spoedig mogelijk wordt de voortgang gedeeld met de aanwezigen en ook natuurlijk met de inwoners van Stevensweert.

Jan Mueters
voorzitter dorpsraad Stevensweert

Reminder brainstormavond nieuwe functie voetbalveld a.s. dinsdagavond 5 oktober

Als het goed is bent u inmiddels via de site van de dorpsraad geïnformeerd in de activiteitenkalender en in een bericht geïnformeerd over de brainstormavond die de gemeente Maasgouw en de dorpsraad organiseren om te komen tot een nieuwe bestemming voor het voetbalveld, dat momenteel niet meer wordt gebruikt. Wij hopen van harte dat u aanwezig kunt zijn en uw ideeën voor de herinrichting van dit terrein met ons wilt delen! Want de gemeente is en blijft dan wel eigenaar van het terrein en heeft een aantal uitgangspunten waar de nieuwe inrichting aan moet voldoen, maar daarbinnen horen wij graag wat er bij u allen leeft en waar de kern Stevensweert behoefte aan heeft.
Dus: heeft u hier ideeën voor en wilt u met ons meedenken en werken aan een passende invulling van het terrein? Dan zien wij u graag op de brainstormavond!

Datum:                aanstaande dinsdag 5 oktober 2021
Tijd:                       19.30 uur tot 21.30 uur