Uitvoerig verslag van de 2 daagse: Stevensweert in de ban van de Roparun

ROPARUN 2021

Op 2 en 3 oktober kwamen de Roparunners door ons dorp.Het was een geweldige beleving om de vele lopers en begeleiders te verwelkomen.
De organisatie had zijn uiterste best gedaan om alles naar wens te laten verlopen. Er werd door de inwoners uitbundig gevlagd en zeker enthousiast gesupporterd.
De harmonie, jeugdharmonie en jeugdzangkoor hebben er muzikaal aan bijgedragen dat de doorkomsten voor de lopers onvergetelijk waren.
Bij het passeren van de Markt was er de omroeper Thei Jeurissen die de gasten op passende wijze aan de aanwezigen introduceerde. (Ook op de zondagmorgen om 6.00 uur was Thei er).
Daarnaast een extra groot compliment voor basisschool ‘De Maasparel’ die veel aandacht aan deze Roparun had besteed. De zeer mooie indrukwekkende spandoeken versierden de route.
Op de ’Roumerweg’ was door een aanwonende een laan der bezinning ingericht. Een super initiatief dat de deelnemers deed ‘stil staan’  (en ontroerde)  bij het doel van de Roparun.
De landelijke Roparun organisatie was zeer lovend over de doorkomst door ons dorp.
Dit alles werd mogelijk gemaakt door de dorpsraad,basisschool ‘De Maasparel’, ‘t Oad Klooster, Kindervakantiewerk Stevensweert, de gemeente Maasgouw. Een apart woord van dank aan de vele leden van de carnavalsvereniging “De Leefhobbers’, die vooral bij de uitvoering aanwezig waren.

Een extra woord van dank aan de hoofdsponsor ‘Herberg Stadt Stevensweert’ die deze doorkomst financieel ondersteund heeft.
De organisatie kan met trots terug kijken op een geweldig evenement.

Roy, Maikel, Marlou en Mart super, dat jullie dit gerealiseerd hebben.

Jan Mueters
voorzitter dorpsraad Stevensweert

Tijdens de doortocht van de Roparun op zaterdag 2 en zondag 3 oktober hebben veel mensen uit  Stevensweert laten zien dat ze  op korte tijd voor een geweldig feest kunnen zorgen. Veel spandoeken en veel bezoekers stonden langs het gehele parcours om de lopers, de fietsers en de volgers aan te moedigen, ondanks het slechte weer op zaterdag en zondag.
Op diverse plaatsen waren verzorgingsposten ingericht of werden de lopers van eten en drinken voorzien.
Op zaterdag 2 oktober was de route van de Roumerweg, Maasdijk, Maaspoort, Jan van Steffeswertplein, Veldstraat Oost, Nieuwendijk, Julianalaan, Sportlaan, Eiland. Op zondag was het omgekeerd. Op beide dagen was de oude kern in het parcours de moeite waard om te zien.
Een uitvoerige reportage kunt u zien op Delta Limburg.
Zie ook de volgende links op de site van Roparun18 of Roparun19 of Roparun22 of Roparun1

Ook kunt u op deze site onder het kopje “Foto’s” een foto-impressie zien die gemaakt is door J.W. van de Griendt.