Bibliocenter Maasgouw vraagt diverse vrijwilligers

Bibliocenter zoekt diverse vrijwilligers in de gemeente Maasgouw
Met de groeiende behoefte aan ondersteuning op het gebied van taalvaardigheid en digitale vaardigheden binnen de gemeente Maasgouw, speelt Bibliocenter een cruciale rol in het bieden van educatieve programma’s en ondersteuning aan de lokale inwoners.

Bibliocenter kan niet zonder haar vrijwilligers. Vrijwilligers van Bibliocenter zijn mensen die in hun vrije tijd een maatschappelijke bijdrage willen leveren. Iets voor anderen willen betekenen of zichzelf willen ontwikkelen. En je draagt een steentje bij aan de missie: mensen ondersteunen in hun ontwikkeling. Zo maak je samen de bibliotheek.
Om deze rol te vervullen, is Bibliocenter dringend op zoek naar vrijwilligers die zich willen inzetten voor de volgende programma’s:

• Taalvrijwilliger NT1 (Nederlands als moedertaal) en NT2 (Nederlands als tweede taal) in Heel en Maasbracht

Als taalvrijwilliger help je Nederlandse én anderstalige volwassenen met de Nederlandse taal. Je helpt ze één op één of gaat in een klein groepje aan de slag met lezen, schrijven en soms rekenen. Dat doe je eens per week in de bibliotheek. De een wil zelf een formulier in kunnen vullen, brieven beter kunnen lezen of de (klein)kinderen kunnen voorlezen. De ander wil zelfstandig kunnen reizen met het OV, zelf een boek lezen, sociale media gebruiken, recepten leren lezen en ga zo maar door.

• Vrijwilligers voor de computercursus Klik & Tik in Maasbracht

In een steeds digitaler wordende wereld is het essentieel om over basis computervaardigheden te beschikken. Bibliocenter biedt de populaire cursus “Klik & Tik” aan, gericht op mensen die hun digitale vaardigheden willen verbeteren. Wij zijn op zoek naar vrijwilligers die deze cursisten willen begeleiden en ondersteunen bij het leren navigeren op het internet, e-mailen, online formulieren invullen en meer.

Heb je interesse om vrijwilliger te worden?
Wil jij het verschil maken voor een ander? Meld je dan aan. Kijk op www.bibliocenter.nl/vacatures voor meer informatie. Bibliocenter neemt dan zo snel mogelijk contact met je op.
Voor meer informatie kun je terecht bij Irene van
Roij van Bibliocenter via telefoonnummer 088-2432000 per e-mail via i.vanroij@bibliocenter.nl.