Jubileum van de Stichting Streekmuseum Stevensweert / Ohé en Laak en de historische vereniging Amici Insulae

In 1983 werden de Stichting Streekmuseum Stevensweert / Ohé en Laak en de historische vereniging Amici Insulae opgericht. Beide verenigingen vieren dan ook in 2023 hun 40-jarig jubileum.
De besturen van Streekmuseum en Amici Insulae hebben de eer en het genoegen u uit te nodigen om de start van het jubileumjaar bij te wonen. Gestart wordt met de jubileummis op zondag 7 mei om 10:30 uur in de O.L. Vrouw Geboortekerk te Ohé en Laak.
Celebrant is de heer W. van Rens, oud-deken van Sittard en bisschoppelijk vicaris. De mis wordt muzikaal opgeluisterd door gemengd zangkoor Novi Cantus uit Ohé en Laak, onder leiding van Peggy Smeets.

Na de mis wordt in de kerk het programma voortgezet en dit ziet er als volgt uit:
–Inleiding door de heer Guus Janssen op het jubileumboek “Maas Machthebbers Mensen”, met als ondertitel “Museumschatten”, een eigen uitgave van het museum.
–Toespraak door de auteur van het boek Bas Cretskens, tevens bestuurslid van het museum.
Uitreiking van de eerste exemplaren van het boek.

Huldiging jubilarissen:
John van Engelen: 40 jaar bestuurslid, waarvan 25 jaar voorzitter, Streekmuseum Stevensweert/Ohé
en Laak en Hans Richter: 40 jaar stadsgids

Hierna kan het boek gekocht worden. De prijs van het boek bedraagt € 20,–
Leden van Amici Insulae betalen € 15,– (op vertoon van de ledenpas).

Hopende op uw aanwezigheid,
Namens de besturen,