Ontdek de wandelingen in april, georganiseerd door het Streekmuseum Stevensweert/Ohé en Laak

Zaterdag 1 april Museumrondleiding: Nationale Museumweek.

Op zaterdag 1 april zal er om 13.00 uur door junior conservator Harry Meuwissen, een gratis rondleiding (o.b.v. een geldig toegangsbewijs) van 1 uur worden verzorgd in het museum te Stevensweert.
De start van de rondleiding is bij de balie van het museum / VVV, Jan van Steffeswertplein 1 te Stevensweert.

Zondag 2 april: Themawandeling, Straten naar het verleden.

De VVV-gids neemt je tijdens deze themawandeling graag mee naar het verleden van Stevensweert, een voormalig vesting gelegen op een eiland tussen twee Maasarmen.
Start om 13.00 uur bij VVV Stevensweert, Jan van Steffeswertplein 1 in Stevensweert.

Vrijdag 7 april: Avondwandeling, Grenzen in de schijnwerpers.

De vestingplaats Stevensweert ligt aan de rivier de Maas, die hier de grens met België vormt. Tijdens deze avondwandeling met VVV-gids komt het begrip ‘grenzen’ in al haar facetten aan bod. Niet alleen het maken, veranderen, verleggen, bewaken en oversteken maar ook de douane, het smokkelen en het plaatsen van grenspalen wordt belicht.
Start is om 19.00 uur bij VVV Stevensweert, Jan van Steffeswertplein 1 in Stevensweert.

Beleefd verzoek om voor alle wandelingen te reserveren. Meer informatie vindt u op de site  van het Streekmuseum Stevensweert/Ohé en Laak.