Installatie Kinderraadsleden gemeente Maasgouw op woensdag 20 oktober

Tijdens de kinderraadsvergadering van woensdag 20 oktober, 15.00 uur, installeert burgemeester Stef Strous de nieuwe kinderraadsleden en benoemt de nieuwe kinderburgemeester, de kindergriffier, wethouders en persvoorlichter.

De kinderraad van Maasgouw telt 22 kinderen. Naast 16 raadsleden is er een griffier, zijn er drie wethouders, een kinderburgemeester en een persvoorlichter. Ditmaal worden 14 nieuwe kinderen geïnstalleerd of benoemd.

De kinderraadsleden zijn een afspiegeling van de basisscholen in de acht kernen van de gemeente Maasgouw. Elke basisschool mag twee raadsleden voordragen. De huidige raadsleden komen uit de groepen 7 en 8 en kunnen in beginsel twee jaar aanblijven. Zo ontstaan er weer vacatures als de kinderen de basisschool verlaten.

Ballonen oplaten
Naast het vaststellen van het verslag van de vorige vergadering, het aftreden van de kinderburgemeester en het aantreden van de verschillende nieuwe kinderraadsleden staat op de agenda het oplaten van ballonnen. Met het oog op duurzaamheid is dit in de gewijzigde Algemene plaatselijk verordening niet meer toegestaan. De  gemeente Maasgouw inventariseert hiermee de ideeën van kinderen om te komen tot alternatieven voor het oplaten van ballonnen. Hiermee gaan de kinderen op hun school aan de slag. Bij de volgende kinderraadsvergadering in december komt dit terug op de agenda.

Live
Meer informatie en de installatie en de aansluitende raadsvergadering van de Kinderraad Maasgouw is op woensdag 20 oktober vanaf 15.00 uur live te volgen op de website van de gemeente Maasgouw via pagina www.gemeentemaasgouw.nl/kinderraadsvergadering.