Laatste belangrijke informatie over de Roparun met de doorkomsten op 2 en 3 oktober in Stevensweert

De RoParun is een estafetteloop van meer dan 500 kilometer vanuit Parijs en Bremen naar Rotterdam waarbij mensen, in teamverband, een sportieve prestatie leveren om op die manier geld op te halen voor mensen met kanker.
Dit jaar vindt de editie van Roparun volledig plaats in Nederland. Het start- en eindpunt is in Landgraaf.
De renners komen door ons mooie Stevensweert en wel op:

Zaterdag 2 oktober tussen 16.00 – 21.00 uur  volgens een bepaalde route door Stevensweert: Roumerweg, Maasdijk, Jan van Steffeswertplein, Markt, Veldstraat Oost, Nieuwendijk, Julianalaan en Sportlaan.

Zondag 3 oktober tussen 6.00 – 10.00 uur volgens een bepaalde route door Stevensweert: Eiland, Sportlaan, Julianalaan, Nieuwendijk, Veldstraat Oost, Markt, Jan van Steffeswertplein, Maasdijk, Roumerweg.

Wij willen  graag een feestelijke doorkomst organiseren voor de renners.
Ter hoogte van de Markt zal onze omroeper met name Thei Jeurissen, de teams aan het publiek voorstellen en aanmoedigen.

Programma op de Markt:

Zaterdag:
16.00 – 17.00 uur jeugdharmonie Stevensweert – Ohé en Laak.
17.00 – 18.00 uur harmonie St. Stephanus Stevensweert.

Zondag:
9.00 – 10.00 uur kinderkoortje Stevensweert – Ohé en Laak

De kinderen van Basisschool “De Maasparel” hebben als versiering mooie spandoeken gemaakt!
Mensen die langs de route wonen, vragen wij de vlag uit te hangen!!

Dit alles is mogelijk gemaakt door:
– Carnavalsvereniging de Leefhöbbers
– Dorpsraad Stevensweert
– Basisschool de Maasparel
– ’t Aod Kloaster
– Kindervakantiewerk Stevensweert
– Gemeente Maasgouw
Een speciaal woord van dank aan onze hoofdsponsor Herberg Stadt Stevenswaert.

Iedereen rent dezelfde route, Roumerweg, Maasdijk, Jan van Steffeswertplein, Markt, Veldstraat Oost, Nieuwendijk, Julianalaan en Sportlaan.  Alleen is het vertrekpunt anders. De helft van de teams vertrekt met de klok mee richting zuiden, de andere helft vertrekt tegen de klok in richting het noorden. Ze zullen zich in de nacht rond 2.00 uur in de buurt van Eindhoven kruisen.

Het ene team rent natuurlijk sneller dan het andere of pauzeert langer. Vandaar dat ze in Stevensweert komen tussen 16.00-21.00 uur op zaterdag. Deze komen via de Roumerweg Stevensweert binnen en op zondag komen de renners tussen 6.00-10.00 uur Stevensweert binnen via het Eiland.

Elk team heeft een busje, daar zitten de renners, verzorgers en fysiotherapeut in. Om de 2 km wordt een loper afgewisseld. Er is ook steeds een fietser aanwezig. Soms rijden de busjes achter de renners, soms rijden deze ook al vooruit naar het volgende wisselpunt.

Voor meer informatie zie www.Roparun.nl.

Komt allen de renners aanmoedigen zodat we er samen iets moois van kunnen maken.
Tot ziens op zaterdag 2 en zondag 3 oktober!!!
Kijk ook op Delta Limburg