Installatie Kinderraad

Toekomstig kinderburgemeester Xant Veugen en burgemeester Stef Strous bereiden zich in de raadszaal in Maasbracht voor op de eerste online installatievergadering van de Kinderraad Maasgouw, die plaatsvindt op woensdag 31 maart, 15.00 uur. De overige kinderen deden mee vanaf thuis.

Puntjes op de i gezet

Veel kinderen zijn inmiddels gewend om online te gaan, maar niet iedereen was nog bekend met Microsoft Teams. Ook werden de laatste puntjes op de i gezet en alle e-mailadressen gecontroleerd. In de raadszaal werd druk meegeoefend waarbij burgemeester Strous op detailniveau werd bijgepraat door Xant. Samen met alle kinderen is op deze manier het online programma doorgenomen onder leiding van raadslid Bert Zeegers.

De installatie van de Kinderraad in Maasgouw was gepland op 16 december vorig jaar, maar corona gooide roet in het eten. Om uitstel geen afstel te laten worden koos de Werkgroep Kinderraad onder leiding van raadslid Zeegers ervoor om het dan online door te laten gaan. Tijdens een grote online “Teams-sessie” op 31 maart worden de zestien kinderraadsleden en de kinderburgemeester geïnstalleerd. Verder treden drie wethouders aan, een griffier, een bode, twee PR-mensen en een fotograaf.

Samenstelling van de kinderraad

De kinderraadsleden zijn een afspiegeling van de verschillende kernen in de gemeente. Elke basisschool mag twee raadsleden voordragen. De huidige ‘raadsleden’ komen uit de groepen 7 en 8. Wilt u de Kinderraad volgen op Facebook? Dat kan in deze Facebook groep.

Installatie op woensdag 31 maart

De installatie van de Kinderraad Maasgouw is live te volgen op Omroep ML5 en via de website van de gemeente Maasgouw op 31 maart, 15.00 uur. U wordt van harte uitgenodigd om online mee te kijken!

Bronvermelding: Gemeente Maasgouw