50 jaar Dameskoor “de Maasgalm”Stevensweert

Op 31 januari 2024 was het 50 jaar geleden dat Dameskoor de Maasgalm werd opgericht.
Vanuit de toenmalige Vrouwenbond werd er een beroep gedaan op vrouwen uit het dorp om samen te gaan zingen met als doel de H. Missen in de Sint Stephanuskerk muzikaal te kunnen opluisteren.
De heer Peeters uit Stevensweert werd dirigent/ organist. In 1992, na 18 jaar leiding te hebben gegeven,
moest hij helaas afscheid nemen. Het dirigeerstokje werd overgenomen door de heer Gisberts uit Linne. Na zijn overlijden in 2015 werd mevrouw Voesten uit Nieuwstadt de nieuwe dirigent/ organist.
In deze 50 jaar werden naast het opluisteren van de H. Missen, ook nevenactiviteiten georganiseerd, van fietstochten tot een reis naar Rome. De dames bewaren hier nog veel mooie herinneringen aan.

Ter ere van dit jubileum met een gouden randje zal er op zaterdag 6 april om 18.00 uur in de Sint Stephanuskerk een feestelijke H. Mis plaatsvinden, opgedragen door de Zeereerwaarde Heer Pastoor Creemers.
Voorafgaand, om 17.30 uur, zal er een mini-concert aan de gemeenschap worden
aangeboden, beide m.m.v. de heer Jos Vanhommerig, organist/ pianist en o.l.v. mw. Rita Voesten.
Na
afloop van de H. Mis bestaat er gelegenheid om in de kerk bestuur, dirigent, jubilarissen en leden te
feliciteren.
Bestuur, dirigent en leden zien er naar uit u te ontmoeten tijdens deze gouden jubileumviering op 6 april aanstaande.
Bestuur, dirigent en leden Dameskoor de Maasgalm Stevensweert.