Extra Nieuwsbrief van de parochie H. Rafaël

Een gezond, gezegend en gelukkig Nieuwjaar!

De eerste Nieuwsbrief van de parochie H. Rafaël is heel kort. Door hier te klikken, kunt u die downloaden.

De voorbije week hebben we tijdens de vieringen van Kerstmis veel mensen in onze kerken mogen ontvangen. We mochten genieten van mooie koorzang, van de muziek van harmonie en ensembles. En we mochten vooral de geboorte vieren van onze Verlosser.

En dan gaat het plots heel snel. Het nieuwe jaar dient zich aan met het einde van onze vijf parochies en de oprichting van één nieuwe parochie. Vóór alles helemaal in kannen en kruiken is moet er nog heel wat gebeuren, maar de start is gemaakt en die start vieren we uitgebreid op 14 januari. Daarover meer in de volgende Nieuwsbrief.

We blikken even vooruit op het nieuwe jaar en nemen de ervaringen van het verleden mee naar de toekomst.

Aandacht is er ook voor het verdriet van mensen die het voorbije jaar hun echtgeno(o)t(e), partner verloren en die dit jaar voor het eerst Kerstmis alleen moesten vieren. Er was het verdriet om het verlies en het gemis. Hoe kun je omgaan met dat verlies? Wat kun je doen om het verdriet te verwerken? Heb je mensen die je steunen?

Mede namens het kerkbestuur van de Rafaëlparochie wens ik u een “Zalig Nieuwjaar”!

Pastoor L. Creemers

Foto van de mooie Kerststal in de kerk van Sint Stephanus te Stevensweert te bekijken op Eerste en Tweede Kerstdag van 14.00 uur tot 16.00 uur.

Het ontvangen van de Nieuwsbrief Parochiefederatie Maasbracht

Kent u mensen die de wekelijkse toezending van de Nieuwsbrief op prijs stellen?
Iemand uit uw vriendenkring, een medeparochiaan, een belangstellende?
Spoor hem/haar aan om een mailtje te sturen naar:
info@parochiefederatie-maasbracht.nl met de vraag: “stuur mij de wekelijkse Nieuwsbrief”.
Dan kunnen we hem/haar aan de lijst van de ontvangers toevoegen.

Wilt u de Extra Nieuwsbrief van de Parochiefederatie Maasbracht bekijken klik dan op deze link. U ontvangt de nieuwsbrief in de downloads.
Wenst u de Nieuwsbrief niet langer te ontvangen, dan kunt u zich afmelden door “uitschrijven” aan te klikken onderaan in het zwarte vakje van deze mail.

Het dameskoor “De Maasgalm” van de parochie Sint Stephanus uit Stevensweert.