Inleveren van frituurvet, plastic flesjes en blikjes met statiegeld bij voetbalvereniging Stevensweert

Inleveren van frituurvet bij voetbalvereniging Stevensweert

Gebruikt frituurvet verdwijnt helaas nog vaak in het riool. Dit is slecht voor het milieu, zorgt voor era’s verstoppingen en is enorm zonde aangezien oud frituurvet prima gerecycled kan worden. Bovendien steunt u de voetbalclub wanneer u het frituurvet via onze containers in laat zamelen.
Omdat nog niet iedereen op de hoogte is van het feit dat oud frituurvet van thuis niet in het riool of grijze container hoort, heeft de voetbalclub een gele container geplaatst waar het frituurvet gratis ingeleverd kan worden.
Gebruikt frituurvet inleveren is gemakkelijk. Het afgekoelde frituurvet kan terug gegoten worden in de originele verpakking of in een afsluitbare plastic fles. Het gebruikte frituurvet kan met verpakking in de container gedeponeerd worden.

De containers bevinden zich aan de linkerzijde van de kantine en hebben een gele kleur.

Wat hoort wel in de gele container:
  • vloeibaar en vast frituurvet.
  • alle overige plantaardige vetten en oliën, zoals olijfolie
  • grotere resten jus.
Wat hoort niet in de gele container:
Minerale oliën, zoals motorolie, benzine enz.
VV Stevensweert inleverpunt Statiegeld Nederland

Met ingang van 1 juli 2021 (flesjes) en 1 april 2023 (blikjes) is het wettelijk verplicht om statiegeld te heffen, ook voor voetbalverenigingen. Deze maatregel moet leiden tot veel minder plastic zwerfafval. Vanwege de genoemde invoering wordt bij VV Stevensweert op alle dranken statiegeld geheven (€ 0,15).

Bij VV Stevensweert kun je je flesjes/blikjes echter niet inleveren om statiegeld terug te ontvangen (verenigingen zijn geen verplicht innamepunt). Wel kun je je flesjes/blikjes doneren in de speciale afvalbak met daarop een speciale sticker van Statiegeld Nederland. Het statiegeld komt volledig ten goede aan onze vereniging.

Dit geldt uiteraard niet enkel voor de consumpties die je bij ons in de kantine aanschaft. Heb jij geen zin om in de supermarkt in de rij te gaan staan om de lege PET flessen/flesjes of blikjes in te leveren?
Deponeer ze dan in de speciale container op ons sportcomplex en doneer daarmee het statiegeld aan VV Stevensweert. Samen houden wij Stevensweert en omgeving schoon van zwerfafval. Alvast hartelijk dank!