26 augustus vindt de tweede toertocht van dit jaar plaats voor de gebruikers van scootmobielen en elektrische rolstoelen

Stichting Gehandicapten Platform Maasgouw (GPM) organiseert dit jaar al voor het achttiende jaar haar traditionele tourtochten voor scootmobielen en elektrische rolstoelen. Met twee tochten per jaar zijn er inmiddels al zo’n vijfendertig tochten georganiseerd, en nog steeds kijken de deelnemers uit naar de volgende tocht.

Rondrit

Tijdens de tourtocht krijgen de deelnemers ruim de tijd met elkaar kennis te maken en ervaringen uit te wisselen. Ze rijden ongeveer twintig kilometer en stoppen halverwege voor koffie en vlaai. Er zijn deskundigen aanwezig die de deelnemers wegwijs kunnen maken in bijvoorbeeld het aanvragen van voorzieningen via de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo).
De gehele
organisatie bestaat uit vrijwilligers, met inbegrip van politie, EHBO, begeleiders en mensen van de thuiszorg. Bovendien rijdt er altijd een rolstoelbus mee om degenen met pech veilig naar huis te brengen.

De tocht start om 13.30 uur vanaf het Kerkplein in Maasbracht en duurt tot
ongeveer 16.30 uur.
Deelname is gratis.
Als u mee wilt doen, dan kunt u zich
aanmelden per email via gpmaasgouw@gmail.com of bellen naar
0475-461724 of
0475-463284.
Deelnemers worden verzocht ervoor te zorgen, dat de accu van hun
scootmobiel of rolstoel opgeladen is.