Belasting aangifte doen

Hulp bij belastingaangifte

Het wordt weer tijd voor de jaarlijkse belastingaangifte. Veel mensen vinden dit moeilijk. Gelukkig hoeft u hier niet alleen voor te staan. In de gemeente Maasgouw zijn er een aantal mogelijkheden om hierbij ondersteuning te krijgen.

Algemeen Maatschappelijk Werk Maasgouw
Voor informatie en advies over uw belastingaangifte, kunt u terecht bij het Algemeen Maatschappelijk Werk in Maasgouw. Samen met u kijken de medewerkers naar de mogelijkheden voor ondersteuning bij het invullen. Misschien is advies over uw persoonlijke situatie al voldoende. Misschien heeft u echter wat meer hulp nodig. Samen met een medewerker wordt dan gekeken wie en waar u het beste ondersteund kan worden bij de aangifte. Bijvoorbeeld door een landelijke vakbond, wanneer u hier lid van bent. Het Algemeen Maatschappelijk Werk Maasgouw is iedere werkdag van 8.30 – 17.00 uur te bereiken via tel. 088 – 65 60 600

KBO Maaskernen

Bent u lid van KBO Maaskernen? Dan kunt u ondersteuning krijgen van de vrijwilligers van de  Belastingservice. Dit doen zij tegen een kleine vergoeding. Neem contact op met dhr. P. Leijendeckers van KBO Maaskernen, tel: 0475 – 57 23 13.

Bibliotheek
De bibliotheek helpt leden en niet-leden met de belastingaangifte. Dit gebeurt gratis tijdens een spreekuur. U kunt
hiervoor contact opnemen met één van de onderstaande vestigingen van de bibliotheek:
Leeswinkel Echt                        Bibliotheek ‘Bibliocenter’                       Bibliotheek ‘Bibliorura’
Bovenstestraat 11                    Wilhelminasingel 250,                            Neerstraat 11 – 13,
6101 EG Echt                            6001 GV Weert                                        6041 KA Roermond
Tel. 088 – 5995640                 Tel. 088 – 2432000                                  Tel. 0475-519 000

De BelastingTelefoon
U kunt ook gebruik maken van de BelastingTelefoon. Hier krijgt u telefonische hulp bij uw aangifte. U moet hiervoor wel eerst een afspraak maken via tel. 0800 – 05 43. Regel ook eerst een DigiD-machtiging, voordat u belt om een afspraak te maken.

Sociaal wijkteam gemeente Maasgouw
Voor al uw andere vragen om advies, hulp of ondersteuning kunt u terecht bij het Sociaal wijkteam van de gemeente Maasgouw. Bijvoorbeeld als het opvoeden van uw kind moeizaam gaat.  Of wanneer u op zoek bent naar een zinvolle en fijne invulling van de dag. Maar ook als de zorg voor iemand anders (mantelzorg) u te veel wordt. Of wanneer u wilt weten of er mogelijkheden van financiële bijstand zijn. Het Sociaal wijkteam is er niet alleen voor uzelf, maar ook als u iemand kent die hulp nodig heeft. Samen wordt gezocht naar een oplossing!
Het Sociaal wijkteam is op werkdagen van 9.00 – 17.00 uur telefonisch te bereiken via tel. 0475 – 85 25 00 of per e-mail: sociaalwijkteam@gemeentemaasgouw.nl.
U kunt ook het inloopspreekuur bezoeken van maandag t/m donderdag tussen 9.00 en 12.00 uur in Sociaal maatschappelijk centrum de Spil, Suikerdoossingel 49 te Maasbracht. Uiteraard houden wij rekening met de coronamaatregelen.