Alle leerlingen van basisschool “De Maasparel” bezoeken het kampement van de re-enactors al op vrijdag 15 september

Op vrijdag 15 september gingen de leerlingen van Basisschool “De Maasparel” onder begeleiding van de leerkrachten, ouders en bestuursleden van de heemkundevereniging “Amici Insulae” op bezoek bij de re-enactors in het kampement. Daar konden ze genieten van het gewone leven en de omstandigheden van die tijd. Zo waren re-enactors bij het bezoek al bezig met het klaarmaken van een warme maaltijd boven een open vuur. Anderen waren nog bezig met het opzetten van hun tent(je). Je kunt je voorstellen dat de rook af en toe hinderlijk was.
Vooral het zwaardvechten, het laden van een kanon en het luisteren naar de muziek op houten instrumenten vielen erg in de smaak bij de leerlingen van alle groepen.
Ook konden ze vragen stellen aan de mensen, al was dat vaak in het Engels. De wandeling door het kampement viel erg in de smaak bij de leerlingen en de begeleiding.
Als traktatie kregen de kinderen een wafel en een flesje water aangeboden door Amici Insulae.