Alles weten over pompoenen?

Foto Famiie Reinders

ZijActief Stevensweert

Op dinsdag 11 oktober komt Christien Reinders van “Huys en Hof” te Buggenum een informatieve, leuke,
lekkere en gezellige avond verzorgen over pompoenen. Zij start met een lezing met mooie foto’s en vertelt over de geschiedenis van de pompoen, feesten met de pompoen, pompoen op culinair gebied, de pompoen
medicinaal en de pompoen en kalebassen als siervrucht.

De zaal wordt aangekleed met mooie bloemstukken met herfstvruchten, soorten
pompoenen en verrassende pompoenproducten. Daarna gaan wij genieten van diverse door haar bereide lekkernijen met pompoen, zoals pompoensoep, pompoenbrood, pompoenpesto met stokbrood, stukje belegen kaas met pompoenpitten, pompoenjam, pompoenwafel en zelfs een pompoenbonbon.

Wij willen graag weten voor hoeveel personen wij al deze lekkernijen moeten
bestellen. Opgeven kan op onze jubileumavond op 20 september 2022 of vóór 2 oktober 2022 per mail, telefonisch of via een briefje bij:
José van Laanen: josevanlaanen@hotmail.com , tel. 0475-559150, Gouv. Houbenstraat 25.
Jacqueline Brenters: jacbrenters@home.nl , tel 0475-552118, Roumerweg 15.

De avond is op 11 oktober 2022 in het MFC, Jan van Steffeswertplein 2 te
Stevensweert. We starten om 19.30 uur. De zaal is open vanaf 19.00 uur.

Ook niet-leden zijn zeer welkom. Kosten voor niet-leden € 10,00 (inclusief koffie/thee
en alle lekkernijen).

Het bestuur ZijActief Stevensweert