Fietstocht met bezoek aan het Museum van de Vrouw in Echt door leden van Zijactief Stevensweert

ZijActief Afdeling Stevensweert organiseert een fietstocht met bezoek aan het Museum van de Vrouw in Echt op dinsdag 10 mei 2022.

Wij hebben er voor gekozen om niet alleen een fietstocht te maken maar een bestemming te zoeken die ook met auto’s te bereiken is. Hierdoor kunnen niet-fietsers ook meedoen en ook bij slecht weer kan het uitstapje doorgaan.
Wij gaan naar het Museum van de Vrouw in Echt. De huidige tentoonstelling heet “Gruuets”. Een tentoonstelling over het smalste stukje Nederland.
De karakteristieke dorpen, de afwisselende natuur, de rijke lokale historie en de recreatieve mogelijkheden in het smalste stukje van Nederland vervullen ons met trots. Trots zijn we ook op het rijke verenigingsleven, de bloeiende bedrijvigheid, de van oudsher bestaande ondernemingen en de nieuw gevestigde, de scholen en niet

te vergeten onze spreektaal, ons dialect.

“Bön trots op wo se van aaf kömps
Qua hoes, volk en taal
Blief ummer troew aan dichzelf
Den kömp se d’r waal”

De fietsers komen op dinsdag 10 mei bij de Kerk bij elkaar om 13.30 uur en fietsen dan samen naar het Museum in Echt. Degene die met ander vervoer gaan worden om 14.00 uur verwacht in het Grand Café van het museum. Hier starten wij met koffie en vlaai. Aansluitend bezoeken we onder leiding van een gids de tentoonstelling.

Het bestuur ZijActief Stevensweert